RAPPORTAGES EN JAARVERSLAGEN
Met de rapportages en verslagen heeft u een overzicht van alle mutaties binnen uw bedrijf.
Rapportages en jaarverslagen
Zodra het oktober is geweest, nadert de noodzaak tot het maken van jaaroverzichten. Er dient een rapportage te komen, een verslag van alle mutaties van het afgelopen jaar. Oftewel: een jaarverslag en een jaarrekening. Heeft u diverse afdelingen binnen uw organisatie? Dan bestaat de kans dat er voor elke afdeling een aparte rapportage benodigd is. En dan is het wel zo prettig, wanneer u iemand aan uw zijde heeft die u het meeste werk uit handen kan nemen.
Wij van Vatan Administratie verzorgen onder andere rapportages en jaarverslagen. Wij bieden altijd en overal overzicht. Hoe groot uw onderneming ook is; wij laten u graag meekijken in uw eigen keuken. Stel dat u op een gegeven moment uw eigen bedrijfsstructuur mag presenteren, of eenvoudigweg mag vertellen over uw eigen onderneming, dan is het wel zo prettig wanneer u weet waarover u praat. Dat bedrijf dat tenslotte uw eigendom is en waar u uw hart en ziel in heeft gelegd om mee aan de slag te gaan. Wij ondersteunen erin om dit vast te houden.
Aan de hand van tussentijdse rapportages, welke door het jaar heen zijn opgesteld, kan de eindstand van alle kosten in kaart worden gebracht. U krijgt overzicht in de financiƫle administratie en de salarisadministratie, maar ook de inkoop en de verkoopadministratie staat in het jaarverslag. Want hoe groot of hoe klein uw bedrijf ook is; inkopen doet u altijd. Kantoorartikelen vallen bijvoorbeeld ook onder inkoop. Runt u een groter bedrijf met dagelijkse inkoopaantallen, dan zult u in het jaarverslag van elk inkooponderdeel het overzicht terugzien. Daar zorgen wij voor. U kunt zich richten op waar u goed in bent.
In een dergelijke rapportage zullen termen voorkomen, die u mogelijk niet meteen begrijpt. Zoals u van ons gewend bent, nemen wij hiervoor ook de tijd om u alles uit te leggen wat voor u van belang is om te weten.
Even een kleine greep uit onze ondersteunende diensten:
- Ordenen van uw administratie
- Vinden van de best passende software, oa voor het maken van overzichten
- Bijhouden administratie tbv BTW-aangifte
- Overzicht krijgen van alle kosten, vaststellen van de jaarrekening en de begroting
- Ondersteunen bij het opzetten van een eigen archief en een correcte registratie van de poststukken
- Vinden van de juiste juridische hulpverlener, indien nodig
- Begrijpelijk krijgen van juridische begrippen
- Overzicht krijgen van de algehele organisatiestructuur, wat uit handen kan worden gegeven en wat u het beste zelf kunt blijven doen, al dan niet om kosten te besparen