FINANCIËLE ADMINISTRATIE

Wij ontnemen u de zorgen, zodat u kunt ondernemen.


Financiële Administratie

Niet iedereen is zomaar ondernemer. U bedenkt waarschijnlijk gewoon te gaan uitbreiden van wat u al jaren doet, door te blijven doen waar u goed in bent. Maar wat een ondernemerschap allemaal teweeg brengt, dat is voor veel ondernemers vaak erg veel om zomaar even aan te gaan. Op die momenten zijn wij van Vatan Administratie u graag van dienst. Wij laten u beter overzien wat u allemaal zelf kunt doen en wat u het beste uit handen kunt geven. En voor welke kosten dat zou kunnen zijn.

Samen met u kijken we naar de software, dat het beste past bij uw administratie. Denkt u bijvoorbeeld aan een computerprogramma zoals Excel voor het maken van databases met gegevens van klanten, leveranciers en de algehele inkoop-/verkoopadministratie. Naast de officiële softwarepakketten zijn er meerdere voordelige manieren om dergelijke programma's op uw eigen computer te gebruiken. Ook bestaan er diverse kleine ondernemingen die voor een zeer aantrekkelijke prijs een volledig administratie-softwarepakket aanbieden. Alle software werkt op eenzelfde manier als het officiële pakket, waar u veel meer voor betaalt. Een dergelijk pakket bevat vaak ook nog extra's zoals middelen om presentaties te maken. Een ander programma zou aangesloten kunnen worden op de digitale communicatie met uw (internationale) contacten. Wij weten de juiste weg, vertrouwt u gerust op onze ervaringskennis. Op die manier heeft u ook altijd een bemiddelaar achter de hand; mocht er iets verkeerd gaan, dan kunt u op ons terugvallen en wij regelen dat de eventuele problemen worden opgelost.

Naast Excel zijn er nog diverse programma's verkrijgbaar om algemene tekstbestanden en correspondentie mee te verzorgen. Het lijken nu misschien nog slechts kleine details, maar uiteindelijk zijn deze kleine details ook zeer veel waard voor een correct lopende administratie. U zult het vanzelf ervaren. Overzicht is essentieel binnen welke organisatie dan ook. Het is voor uzelf al van groot belang, maar vooral wanneer u controle krijgt van bijvoorbeeld de Belastingdienst, is overzicht echt een must.

Voor het leiden van de financiële administratie heeft ook niet zomaar iedereen kennis in huis. Er is een basis nodig van waaruit gestart wordt. Van waaruit de verschillende overzichten uiteindelijk voortkomen bijvoorbeeld. Waar gaat de financiële administratie over? Welke onderdelen zijn in eerste instantie van uiterst belang en welke zaken moeten apart bijgehouden worden voor bijvoorbeeld de jaarlijkse belastingaangifte? De ene organisatie kiest ervoor om driemaandelijks een BTW-aangifte bij de Belastingdienst in te dienen, terwijl het de andere ondernemer beter uitkomt dit jaarlijks te doen. Bijvoorbeeld wanneer u maar weinig te verkopen heeft of pas begint met uw bedrijf. Wij adviseren u hier ten allen tijde in.

Even een kleine greep uit onze ondersteunende diensten:

  • Ordenen van uw administratie
  • Vinden van de best passende software, oa voor het maken van overzichten
  • Bijhouden administratie tbv BTW-aangifte
  • Overzicht krijgen van alle kosten, vaststellen van de jaarrekening en de begroting
  • Ondersteunen bij het opzetten van een eigen archief en een correcte registratie van de poststukken
  • Vinden van de juiste juridische hulpverlener, indien nodig
  • Begrijpelijk krijgen van juridische begrippen
  • Overzicht krijgen van de algehele organisatiestructuur, wat uit handen kan worden gegeven en wat u het beste zelf kunt blijven doen, al dan niet om kosten te besparen